De basis verder versterken

Ouderenzorg

Allereerst in de ouderenzorg. Die is namelijk nog niet altijd goed genoeg. Een plascontract en geen warme maaltijd in het weekend: dat is echt geen manier om met onze ouderen om te gaan. Zeker niet in een van de rijkste landen ter wereld. Daar gaan we dus iets aan doen. Over een paar jaar moeten alle verpleeghuizen net zo goed zijn als de beste verpleeghuizen van nu.

Pensioenen
Dan zijn er onze pensioenen. Steeds meer mensen maken zich daar grote zorgen over. Ouderen zien hun pensioen steeds een beetje kleiner worden. En jongeren vragen zich af of er later voor hen überhaupt nog een pensioen is. Deze zorgen gaan wij proberen weg te nemen. Door pensioenen persoonlijker te maken en ons pensioenstelsel aan te passen aan de huidige tijd.

Veiligheid
En veiligheid. Dat is zo’n beetje de basis van alles. Iedere Nederlander kan erop rekenen dat het leger, de politie en de inlichtingendiensten alles in het werk stellen om ons veilig te houden. Tegen welke dreiging dan ook. Of het nu criminelen, terroristen of andere landen zijn.