Inbreng Marieke Schriks tijdens de raad van 11 en 12 mei over vastgoed

Op 12 mei was het tweede gedeelte van de raadsvergadering. Hier werd er onder andere gesproken over de herindeling van de vastgoedportefeuille. Dit houdt in dat verschillende vastgoed van de gemeente Zutphen verkocht wordt, mede om de financiƫle reserves aan te vullen.

Raadslid Marieke Schriks sprak namens de VVD over het voorstel en de verschillende amendementen. De VVD is voor de verkoop van vastgoed, mede omdat de gemeente geen vastgoedbedrijf is. Wel hebben we zorgen over aan wie de panden verkocht worden.

Mede daarom diende de VVD samen met GroenLinks de motie in over het meenemen van de nieuwe functie van de Witte Vleugel bij de verkoop hiervan. De afspraak was immers dat dit een cultuurmaatschappelijke functie zou krijgen. Die afspraak moet nagekomen worden. Onze motie is ook aangenomen, evenals het voorstel!

Verder kwamen er meer onderwerpen langs. Benieuwd naar onze inbreng, of naar andere video's? Abonneer dan op ons Youtube-kanaal en volg ons op social media!

Volg ook het kanaal van de gemeenteraad Zutphen om de livestream van alle vergaderingen te volgen!

Facebook: https://www.facebook.com/ZutphenVVD/
Instagram: https://www.instagram.com/vvd_zutphen/
Twitter: https://twitter.com/VVD_Zutphen
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCoiB...