Sport- en accommodatie bedrijf in Zutphen een feit

Op maandag 29 maart jl heeft de gemeenteraad Zutphen vrijwel volledig goedkeuring gehecht aan het oprichten van een nieuw Sport- en accommodatie bedrijf in Zutphen. Het betekent dat de accommodaties van sportverenigingen en welzijnsorganisaties, zoals het Warnshuus ondersteuning krijgen van de directie van deze organisatie. Professionele ondersteuning in administratieve en organisatorische zin.

Er is vanaf januari 2019 een intensief traject van voorbereiding aan voorafgegaan. In meerdere bijeenkomsten hebben de gemeenteraad fracties zich gebogen over de visie en opbouw van het bedrijf. Tenslotte hebben zij recent hun inbreng kunnen geven op de businesscase; door de beantwoording van hun kritische vragen zijn zorgen weg genomen en ontstond een steeds completer beeld van het doel en de werkwijze van deze organisatie.

Een prestatie van formaat van wethouder Laura Werger, haar medewerkers en de binnen – en buitensportverenigingen. De VVD fractie kijkt reikhalzend uit naar het daadwerkelijk in de steigers zetten van deze organisatie door haar wethouder Laura Werger.