Waarom de VVD nu nog niet reageert op het onderzoek

De VVD-raadsleden hebben het rapport gelezen dat door Hofman Bedrijfsrecherche in opdracht van de burgemeester en de gemeentesecretaris is opgesteld. Tijdens de raadsvergadering van 30 mei is besloten de samenvattingen van het onderzoek openbaar te maken. Overige stukken, zoals de weergave van gesprekken met melders, worden eerst op privacygevoelige gegevens gecontroleerd en later openbaar gemaakt.

Dit betekent dat nog niet alles openbaar en inzichtelijk is. Ook komt er nog een contra-expertise, evenals een definitieve reactie van Laura Werger. Daarbij zijn wij ook benieuwd naar de nadere toelichting door de burgemeester.

Het onderzoek van Hoffmann krijgt momenteel veel aandacht in de pers en andere partijen reageren volop in het openbaar. Daarbij wordt vaak hard geoordeeld over het gedrag van onze oud-wethouder. De VVD vindt dit voorbarig gezien nog niet alle informatie compleet en/of openbaar is. Liever wacht de VVD op het beschikbaar komen van alle informatie. Pas op dat moment achten wij het passend om een nadere reactie te geven.