VVD staat achter de oproep tot behoud ziekenhuis

Recent is de gemeente opgeschrikt door het bericht dat de Raad van Bestuur wederom van plan is om afdelingen als verloskunde en de spoedeisende zorg af te schalen of helemaal te laten verdwijnen. Het ergste is nog dat betrokkenen, waaronder de gemeente, dit van geruchten en de media moesten horen.

Jorn Lok: "Dit raak niet alleen de inwoners die zorgen hebben. Het raakt ook de zekerheid van al die zorgmedewerkers die dag en nacht keihard werken voor goede zorg."

Tijdens de raad van 9 februari sprak de raad hierover. Alle partijen dienden samen een motie in om dit besluit af te keuren en het college op te roepen zich in te spannen om het ziekenhuis in huidige vorm te behouden.

VVD-fractievoorzitter Jorn Lok: "Voor de VVD staat als een paal boven water dat onze voorzieningen behouden moeten blijven. Wel zit de VVD in de klem. We moeten namelijk eerlijk zijn dat wij als raad niet over het ziekenhuis gaan. We moeten dus voorzichtig zijn dat we geen verwachtingen scheppen die we niet kunnen waarmaken."

De VVD is verder van mening dat de raad niet op de stoel van het college moeten gaan zitten. Ondank het statement wat we als raad maken, moeten we de dialoog blijven aangaan de kloof niet vergroten. De VVD diende de motie mede in als statement naar al die zorgmedewerkers, die een hart onder de riem verdienen!