VVD wil regeldruk voor ondernemers verminderen

Tijdens de Voorjaarsnota dient de VVD samen met, Kies Bewust Lokaal, de ChristenUnie en GroenLinks de motie Versoepelen vergunningenbeleid in. Hiermee wil de VVD de regeldruk voor ondernemers verminderen en zorgen dat het krijgen van vergunningen soepeler loopt.

Op het vergunningenbeleid is al jaren kritiek vanuit ondernemers. De gemeente doet te lang over het reageren op aanvragen, er worden veel voorwaarden en eisen gesteld en er is onduidelijkheid. Ondernemers zijn onmisbaar voor onze gemeente en dus wil de VVD het voor hun makkelijker en soepeler maken om een vergunning binnen te halen.

Daarom wil de VVD:

- Kritisch onder de loep nemen van welke eisen worden gesteld aan het krijgen van vergunningen.

- Regelmatige evaluatie van het vergunningenbeleid.

- Actief kijken waar regels verminderd of versoepeld kunnen worden.

VVD-Fractievoorzitter Jorn Lok: "Met onze motie kunnen we ondernemers helpen en laten we zien dat Zutphen en Warnsveld een ondernemersvriendelijke gemeente vormen."

De motie wordt, samen met een aantal andere voorstellen van VVD-zijde, ingebracht tijdens de Voorjaarsnota. Weten welke voorstellen dat zijn? Houd onze socials in de gaten of kijk op zutphen.vvd.nl