VVD wil heropbouw van 't Kanon: "Belangrijk monument voor de Heuve"

De VVD zal tijdens de programmabegroting een motie indienen voor het behoud van Herberg 't Kanon en op de wederopbouw van dit monument. Na bijna 4 jaar is het tijd dat dit afgebrande monument weer in ere hersteld wordt.

Een ondernemer met lef heeft een plan klaarliggen om dit monument, dat in 2020 afbrandde, in ere te herstellen. Met draagvlak vanuit de buurt wil hij 't Kanon weer zoals het was. Maar nog altijd krijgt hij geen groen licht van de gemeente. En door de hogere rente en stijgende prijzen wordt het steeds moeilijker. Daarom wil de VVD dat de gemeente alles op alles zet om dit Rijksmonument te herstellen en daarbij financiƫle consequenties niet uit te sluiten.

VVD-fractievoorzitter Jorn Lok: "Het verlies van dit monument doet iedere Heufse verdriet. Nu is er een ondernemer die het weer wilt herstellen, en dan ga je dwarsliggen als gemeente? Dat kan niet en daarom willen wij dat het college nu volop inzet op de heropbouw. Want we kunnen niet langer wachten!"