De resultaten van het Ondernemersmeldpunt

Vandaag is dan de dag dat de resultaten van het ondernemersmeldpunt gepubliceerd worden. Na het lanceren van het Ondernemersmeldpunt bij de Voorjaarsnota, komen vandaag de resultaten naar voren. Deze biedt de VVD aan het college aan tijdens de behandeling van de programmabegroting 2024-2027.

Het Ondernemersmeldpunt was een initiatief van de VVD Zutphen-Warnsveld dat gelanceerd is tijdens de laatste Voorjaarsnota in juni. Reden was de geluiden dat het ondernemersklimaat in Zutphen en Warnsveld zou verslechteren. De VVD heeft hart voor onze ondernemers en wil dus weten hoe de vlag erbij hangt. Bij het Ondernemersmeldpunt kunnen inwoners en ondernemers hun mening geven over het ondernemersklimaat. Over veiligheid, regeldruk en contact met de gemeente.

Tientallen reacties kregen wij binnen. De meerderheid geeft ons ondernemersklimaat een voldoende, maar dat is te vaak een 6 of 7. "We moeten voor die 10 gaan, dat is ons doel" aldus de VVD-fractie. De verhalen die ondernemers met ons deelden, evenals de resultaten, zijn gebonden en hier te vinden.