Raad neemt motie voor eigen parochie aan: "Dit is niet verstandig en ook niet constructief"

Tijdens de raad van 23 september besprak de raad het bouwen van een parochiehuis op het Hubertusplein. Recent werd duidelijk dat er vanuit de buurt weinig draagvlak is voor het plan wat er voor ligt.

De VVD neemt de geluiden serieus, en diende de motie van het CDA mede in. In deze motie werd opgeroepen om samen met kerk en omwonenden in gesprek te gaan om te komen tot een plan wat wel op draagvlak kon rekenen. Deze motie haalde het echter niet door een motie van D66 die er vanuit gaat dat er helemaal niks mag worden gebouwd op het Hubertusplein. En nota bene de D66-wethouder raadde die motie af, omdat er sprake zou zijn van een mogelijke schadeclaim en we de regels niet tijdens het spel moeten veranderen. Toch zette de raad haar zin voor eigen parochie door.

VVD-raadslid René Hissink: "Wij zijn geen voorstander van een voorstel om helemaal niks te bouwen op het Hubertusplein. Dat vinden wij niet verstandig en ook niet constructief. De kerk moet samen met de buurt komen tot een plan met draagvlak."